Praktyczne wskazówki

 Artykuły zamknięte dostępne są dla członków: Pakietu I przez okres 3 miesięcy, Pakietu II i III przez okres 12 miesięcy.

Motywacja

Zarządzanie talentami

Kultura organizacyjna

Rozwój pracowników

Zmiany pokoleniowe

Coaching

Nowi menedżerowie nie powinni obawiać się wyrażać swoich emocji
Kristi Hedges

Emocjonalność jest warunkiem inspirowania innych. Kiedy obejmuje się stanowisko menedżerskie, zamiast unikać emocji, należy je okiełznać.

Nowi menedżerowie nie powinni obawiać się wyrażać swoich emocji

Jak liderzy mogą zachęcić pracowników do większego wysiłku, nie wywołując dodatkowego stresu
Karen Firestone

Stosowanie przedstawionych zasad w codziennej praktyce przywódczej pomoże w zmniejszeniu stresu pracowników.

Jak liderzy mogą zachęcić pracowników do większego wysiłku, nie wywołując dodatkowego stresu

Motywowanie pracowników zaczyna się od twojego nastawienia
Monique Valcour

Pamiętaj, że praca jest tylko jednym z aspektów ich życia.

Motywowanie pracowników zaczyna się od twojego nastawienia

Jeśli chcesz motywować pracowników, przestań wierzyć swoim instynktom
Lewis Garrad

Przyjmij podejście oparte na faktach.

Jeśli chcesz motywować pracowników, przestań wierzyć swoim instynktom

Jak kierować ludźmi, którzy są zbyt inteligentni, aby nimi kierować
Robert C. Wolcott

Sześć lekcji z Santa Fe Institute.

Jak kierować ludźmi, którzy są zbyt inteligentni, aby nimi kierować

Dwa oblicza zaangażowania pracownika
Sean Graber

Weź pod uwagę wszystkie czynniki maksymalizujące zaangażowanie.

Dwa oblicza zaangażowania pracownika

Czego piramida Maslowa nie mówi o motywacji?
Susan Fowler

Jak teoria Maslowa wypada w świetle najnowszych badań z dziedziny psychologii motywacji?

Czego piramida Maslowa nie mówi o motywacji?

  Zarządzanie oparte na lojalności
Frederick F. Reichheld

Aby zbudować zyskowną bazę wiernych klientów, zacznij od lojalności pracowników.

Zarządzanie oparte na lojalności

  Zalety oryginalnych nazw stanowisk pracy
Adam M. Grant, Daniel M. Cable, Justin M. Berg

Niektóre organizacje widzą w nazwach stanowisk pracy szansę wykazania się kreatywnością.

Zalety oryginalnych nazw stanowisk pracy

 Jeśli chcesz kogoś zmotywować, nie gadaj tak wiele
Brandon Irwin

Głośny doping nie przynosi tak spektakularnych efektów jak milczące dawanie dobrego przykładu.

Jeśli chcesz kogoś zmotywować, nie gadaj tak wiele

 Oczekiwanie na ból jest gorsze niż jego odczuwanie
Scott Berinato

Osoby o silnych reakcjach antycypacyjnych częściej chcą mieć ból „z głowy”.

Oczekiwanie na ból jest gorsze niż jego odczuwanie

 Co dopinguje handlowców
Edward L. Deci

O tym, jak skutecznie motywować handlowców, mówi Edward Deci, światowy autorytet z dziedziny psychologii, autor książek poświęconych motywacji w biznesie.

Co dopinguje handlowców

 Nieuprzejmość kosztuje
Christine Pearson, Christine Porath

Nieuprzejmość, grubiaństwo, brak szacunku dla innych jest w firmach powszechne. Zjawisko to obniża wydajność, osłabia morale, skłania pracowników do odejścia z pracy i niszczy relacje z klientami

Nieuprzejmość kosztuje

 Poprawa ilorazu inteligencji przestrzennej może zwiększyć inteligencję społeczną
Amy Shelton

Osoby wykazujące wysoki poziom umiejętności społecznych lepiej rozumieją punkt widzenia innych – tak wynika z badań przeprowadzonych na Hopkins University. Zgromadzone dane sugerują, że istnieje korelacja pomiędzy sposobem nawigacji w przestrzeni fizycznej i interpersonalnej. Niewykluczone, że dotyczy to w ogóle sposobów uczenia się.

Poprawa ilorazu inteligencji przestrzennej może zwiększyć inteligencję społeczną

Employer branding – magnetyzująca moc wizerunku pracodawcy
Karolina Buben

To ludzie są najważniejszym czynnikiem decydującym o jakości przedsiębiorstwa.

Employer branding – magnetyzująca moc wizerunku pracodawcy

Trzy proste zasady zarządzania największymi talentami
Roger Martin

Nie próbuj załatwić wszystkiego pieniędzmi.

Trzy proste zasady zarządzania największymi talentami

Najlepsze firmy nie mają więcej gwiazd, ale świetnie wykorzystują talenty
Michael C. Mankins

Czynnikiem odróżniającym najlepsze firmy od innych jest sposób wykorzystania talentów.

Najlepsze firmy nie mają więcej gwiazd, ale świetnie wykorzystują talenty

Interim HR Manager – kim jest i kiedy warto go zatrudnić?
Agnieszka Pastuła

To dobry moment na wprowadzenie do organizacji świeżego spojrzenia i nowej wiedzy.

Interim HR Manager – kim jest i kiedy warto go zatrudnić?

Co zrobić, kiedy potrzebujemy talentów?
John Boudreau

Gdzie poszukiwać talentów? Co zrobić kiedy nasze zapotrzebowanie na nie stale rośnie?

Co zrobić, kiedy potrzebujemy talentów?

Czy kobiety są lepszymi liderami od mężczyzn?
Jack Zenger, Joseph Folkman

Jak pokazują badania kobiety na stanowiskach kierowniczych w niczym nie ustępują mężczyznom pełniącym podobne funkcje. Dlaczego więc nadal znacznie rzadziej awansują?

Employer branding – magnetyzująca moc wizerunku pracodawcy

 Karol Raźniewski: dla pracowników ważny jest rozwój
Karol Raźniewski

Jeżeli firma chce przyciągnąć najlepszych programistów, konieczne jest stworzenie miejsca pracy umożliwiającego rozwój, co nie jest ani łatwe, ani tanie.

Karol Raźniewski: dla pracowników ważny jest rozwój

 Łukasz Dziekoński: Młodzi ludzie reprezentujący świat IT są przyzwyczajeni do szybkiego działania
Łukasz Dziekoński

Aby pozyskać młodych, wymagających pracowników, Transportronics musi zmienić wizerunek i zakomunikować, że podąża za zmianami i zapewnia dynamiczne środowisko pracy.

Łukasz Dziekoński: Młodzi ludzie reprezentujący świat IT są przyzwyczajeni do szybkiego działania

 Jacek Witkowski: Zatrudnienie przedstawicieli pokolenia Y to wyzwanie
Jacek Witkowski

Aby zachęcić potencjalnych pracowników z pokolenia Y do aplikowania do centrum IT Transportronics, warto rozpocząć współpracę z jednostkami naukowy­mi.

Jacek Witkowski: Zatrudnienie przedstawicieli pokolenia Y to wyzwanie

 Jak pozyskać młode talenty?
Aleksandra Łada-Gola

Producent silników i układów napędowych pojazdów szynowych postanowił rozszerzyć swoją ofertę o oprogramowanie przeznaczone dla sektora transportowego. Wejście w ten nowy segment rynku spowolniły jednak problemy związane z rekrutacją dobrych programistów.

Jak pozyskać młode talenty?

 Nie przeceniaj wrodzonych zdolności
Chia-Jung Tsay

Gdy patrzymy na ludzi lub ich dokonania przez pryzmat naturalnych zdolności, mamy skłonnośc do zawyżania ocen.

Nie przeceniaj wrodzonych zdolności

 Sekrety superszefów
Sydney Finkelstein

Poznaj strategie personalne wyjątkowych liderów, dzięki którym zatrudniają oni zdolnych pracowników i szlifują ich talenty.

Sekrety superszefów

 Kiedy ludzie zmieniają pracę

Badania pokazują, że w Stanach Zjednoczonych władza na rynku pracy przeszła w znacznym stopniu z rąk pracodawców w ręce ludzi szukających pracy.

Kiedy ludzie zmieniają pracę

 Fabryki talentów z branży artykułów luksusowych
Andrew Shipilov, Frederic Godart

W jaki sposób takie firmy, jak: LVMH, Kering i Richemont, szkolą projektantów i menedżerów.

Fabryki talentów z branży artykułów luksusowych

 Najlepszych zakupowców mamy dzięki szkoleniom
Carol Meyrowitz

Warunkiem sukcesów sieci sprzedaży detalicznej jest zatrudnianie specjalistów do spraw zakupów, którzy potrafią być elastyczni i dostrzegać okazje. Prezes TJX Carol Meyrowitz opisuje, jak jej firma szkoli kolejne pokolenia zakupowców i liderów.

Najlepszych zakupowców mamy dzięki szkoleniom

 Dokąd zmierza gospodarka oparta na talentach
Roger Martin

Jak ująć w karby mechanizmy powodujące, że menedżerowie i finansiści bogacą się kosztem szeregowych pracowników.

Dokąd zmierza gospodarka oparta na talentach

5 pytań na temat kultury korporacyjnej, jakie należy zadać, aby nie popadać w banał
Bill Taylor

Trudne pytania dotyczące „miękkiej” strony biznesu, z którymi muszą się zmierzyć liderzy, jeśli zależy im na zbudowaniu sprawnego środowiska pracy.

5 pytań na temat kultury korporacyjnej, jakie należy zadać, aby nie popadać w banał

Jeff Bezos zdradza sekret dominacji Amazona
Joanna Koprowska

Sukces Amazona to nie kwestia przypadku, lecz konsekwentnie wdrażanej wizji założyciela.

Jeff Bezos zdradza sekret dominacji Amazona

Jak zmienia się morale wraz z rozwojem firmy?
David Niu, Mark Roberge

Skupienie się na kulturze firmy od początku jej istnienia to najlepszy sposób, aby zapewnić firmie wyższe odbicie i szybsze przejście przez nieuchronną przepaść kulturową.

Jak zmienia się morale wraz z rozwojem firmy?

Dlaczego pozwalamy, aby zabijało nas przepracowanie?
Gianpiero Petriglieri

Długie godziny pracy niszczą zdrowie, wydajność oraz życie rodzinne

Dlaczego pozwalamy, aby zabijało nas przepracowanie?

Czy nasze spojrzenie na kulturę organizacyjną jest całkowicie błędne?
John Traphagan

Kultura organizacyjna może zarówno jednoczyć jak i dzielić.

5 pytań na temat kultury korporacyjnej, jakie należy zadać, aby nie popadać w banał

Jak odzyskać mentalność założycieli w dużej firmie?
James Allen

Oto 7 działań, które mogłyby zapoczątkować rewolucję w twojej firmie.

Jak odzyskać mentalność założycieli w dużej firmie?

Nonkonformizm w pracy: 7 sposobów na rozbujanie firmowej łodzi
Filip Szumowski

Bardzo często pracownicy nie chcą wychodzić ze strefy komfortu, ryzykować swojej pozycji. Boją się rozbujać łódź, którą płyną. Jak to zmienić?

Nonkonformizm w pracy: 7 sposobów na rozbujanie firmowej łodzi

 Przyczyny nieuczciwych zwolnień chorobowych
Mikołaj Zając

Co może zrobić pracodawca, który wie, że dochodzi do nadużycia związanego ze zwolnieniem chorobowym?

Przyczyny nieuczciwych zwolnień chorobowych

 Polacy lubią się buntować, ale nie służbowo
Michał Andrejczuk , Paweł Kubisiak

Czy rzeczywiście jesteśmy tak buntowniczy, jak nam się wydaje?

Polacy lubią się buntować, ale nie służbowo

 Sun Hydraulics: producent, który wyzwolił inicjatywę u pracowników
Francesca Gino

W firmie Sun Hydraulics prawie nikt nie ma tytułu służbowego. Pracownicy projektują własne stanowiska, podejmują decyzje i wdrażają zmiany, które uznają za stosowne.

Sun Hydraulics: producent, który wyzwolił inicjatywę u pracowników

 Zarządzanie kulturą emocjonalną
Psychologia Olivia A. O’Neill, Sigal Barsade

Większość przywódców koncentruje się na poglądach i zachowaniach pracowników, tymczasem równie ważne są ich uczucia.

Zarządzanie kulturą emocjonalną

 Organizacja zbudowana na zaufaniu
Gianpiero Petriglieri, Mateusz Żurawik

Bez zaufania pozostałe zalety organizacji bledną.

Organizacja zbudowana na zaufaniu

 Kulturę firmy kształtuje prezes
Filip Szumowski , John van Etten

O tym, jak wywierać pozytywny wpływ na kulturę organizacyjną, mówi John van Etten.

Kulturę firmy kształtuje prezes

 W jaki sposób kultura organizacyjna kształtuje motywację pracowników
Lindsay McGregor, Neel Doshi

Kultura organizacyjna jest kluczem do odniesienia sukcesu.

W jaki sposób kultura organizacyjna kształtuje motywację pracowników

Staż dla dojrzałych pracowników: to się po prostu opłaca!
Carol Fishman Cohen

Każdy pracodawca powinien wprowadzić program stażu dla profesjonalistów, którzy chcą wrócić na rynek pracy.

Staż dla dojrzałych pracowników: to się po prostu opłaca!

Co robić, jeśli problemy zawodowe mają źródło w relacjach rodzinnych?
Stewart D. Friedman

Jak radzić sobie z napięciami wynikającymi z potrzeb i oczekiwań rodziców, które nie są spójne z planami i wartościami ich dzieci?

Co robić, jeśli problemy zawodowe mają źródło w relacjach rodzinnych?

Dlaczego firmy powinny częściej korzystać z doświadczenia seniorów?
Marc Freedman, Trent Stamp

Wyzwania wielogeneracyjnego społeczeństwa.

Dlaczego firmy powinny częściej korzystać z doświadczenia seniorów?

Jak zmieni się praca, kiedy większość ludzi dożywać będzie stu lat?
Andrew Scott, Lynda Gratton

Przedstawiciele różnych pokoleń będą ze sobą inaczej współpracować.

Jak zmieni się praca, kiedy większość ludzi dożywać będzie stu lat?

Firmy rodzinne: pomiędzy tradycją a innowacją [DEBATA]
Dawid Zaraziński

Firma rodzinna, czyli jaka? Jak i po co definiować firmę rodzinną?

Firmy rodzinne: pomiędzy tradycją a innowacją [DEBATA]

Nie da się motywować millennialsów jedynie bardziej elastyczną polityką pracy
Tracy Benson

W miarę jak pokolenie millennialsów zwiększa swój udział w rynku pracy, możemy zaobserwować istotne zmiany w krajobrazie talentów.

Nie da się motywować millennialsów jedynie bardziej elastyczną polityką pracy

Młodzi klienci są coraz mniej lojalni
Dariusz Mazurek

Urodzeni po 1984 roku przedstawiciele pokolenia Y stają się coraz bardziej widoczną i odrębną grupą konsumentów, która przeobraża współczesny biznes.

Młodzi klienci są coraz mniej lojalni

 Czego millennialsi oczekują od pracy? Ogólnoświatowe obserwacje
Henrik Bresman

Ich oczekiwania różnią się w poszczególnych kulturach.

Czego millennialsi oczekują od pracy? Ogólnoświatowe obserwacje

 Niewykorzystany potencjał starszych pracowników
Mateusz Walewski

Polskie firmy nie potrafią korzystać z wiedzy idoświadczenia starszych pracowników.

Niewykorzystany potencjał starszych pracowników

 Klient jutra wpatruje się w ekran
Agnieszka Zielińska, Jakub Wróbel

Firmy starają się nieustannie podążać za konsumentami, dlatego coraz większą uwagę poświęcają przedstawicielom pokolenia Z jako konsumentom przyszłości.

Klient jutra wpatruje się w ekran

 Paweł Radzikowski: warto wprowadzić systemowe podejście do rekrutacji
Paweł Radzikowski

Naprawa sytuacji przedstawionej w studium przypadku wymaga zdecydowanego działania w kilku obszarach.

Paweł Radzikowski: warto wprowadzić systemowe podejście do rekrutacji

 Wioleta Wąsik: problemem wcale nie są ambicje pokolenia Y
Wioleta Wąsik

Głównym wyzwaniem jest brak dialogu pomiędzy menedżerami i niechęć do zrozumienia różnic pokoleniowych.

Wioleta Wąsik: problemem wcale nie są ambicje pokolenia Y

 Marek Wróbel: młodzi ludzie są odważniejsi
Marek Wróbel

Zarząd nakreśla politykę personalną i tworzy styl zarządzania. Przygotowaniem do wdrożenia tej polityki oraz nadzorem nad realizacją powinien jednak zająć się menedżer personalny.

Marek Wróbel: młodzi ludzie są odważniejsi

 Jak zatrzymać młode talenty?
Natalia Pisarek

Co zrobić, kiedy przedstawiciele młodego pokolenia źle czują się w autorytarnie zarządzanym zespole?

Jak zatrzymać młode talenty?

 Andrzej Borczyk: brak zdefiniowanej kultury organizacyjnej może zniszczyć firmę
Andrzej Borczyk

Budowanie skutecznych struktur w firmie musi być oparte nie tylko na celach biznesowych, ale w równej mierze na zdefiniowaniu osób, których potrzebujemy, by tę strategię

Andrzej Borczyk: brak zdefiniowanej kultury organizacyjnej może zniszczyć firmę

Staż dla dojrzałych pracowników: to się po prostu opłaca!
Carol Fishman Cohen

Każdy pracodawca powinien wprowadzić program stażu dla profesjonalistów, którzy chcą wrócić na rynek pracy.

Staż dla dojrzałych pracowników: to się po prostu opłaca!

Co robić, jeśli problemy zawodowe mają źródło w relacjach rodzinnych?
Stewart D. Friedman

Jak radzić sobie z napięciami wynikającymi z potrzeb i oczekiwań rodziców, które nie są spójne z planami i wartościami ich dzieci?

Co robić, jeśli problemy zawodowe mają źródło w relacjach rodzinnych?

Dlaczego firmy powinny częściej korzystać z doświadczenia seniorów?
Marc Freedman, Trent Stamp

Wyzwania wielogeneracyjnego społeczeństwa.

Dlaczego firmy powinny częściej korzystać z doświadczenia seniorów?

Jak zmieni się praca, kiedy większość ludzi dożywać będzie stu lat?
Andrew Scott, Lynda Gratton

Przedstawiciele różnych pokoleń będą ze sobą inaczej współpracować.

Jak zmieni się praca, kiedy większość ludzi dożywać będzie stu lat?

Firmy rodzinne: pomiędzy tradycją a innowacją [DEBATA]
Dawid Zaraziński

Firma rodzinna, czyli jaka? Jak i po co definiować firmę rodzinną?

Firmy rodzinne: pomiędzy tradycją a innowacją [DEBATA]

Nie da się motywować millennialsów jedynie bardziej elastyczną polityką pracy
Tracy Benson

W miarę jak pokolenie millennialsów zwiększa swój udział w rynku pracy, możemy zaobserwować istotne zmiany w krajobrazie talentów. 

Nie da się motywować millennialsów jedynie bardziej elastyczną polityką pracy

Pokolenie Y pod kluczem
Agnieszka Światowa

Jak motywować do pracy ciekawych świata, otwartych, szukających adrenaliny przedstawicieli pokolenia Y? 

Pokolenie Y pod kluczem

Najbardziej niebezpieczna cecha pokolenia Y
Andrew McAfee

Czy narcyzm jest chorobą pokolenia Y?

Pokolenie Y pod kluczem

2 najczęstsze grzechy pokolenia Y
Andrew McAfee

Poznaj błędy, które millennialsi nagminnie popełniają w miejscu pracy.

>2 najczęstsze grzechy pokolenia Y

 Czego millennialsi oczekują od pracy? Ogólnoświatowe obserwacje
Henrik Bresman

Ich oczekiwania różnią się w poszczególnych kulturach.

Czego millennialsi oczekują od pracy? Ogólnoświatowe obserwacje

 Niewykorzystany potencjał starszych pracowników
Mateusz Walewski

Polskie firmy nie potrafią korzystać z wiedzy idoświadczenia starszych pracowników.

Niewykorzystany potencjał starszych pracowników

 Klient jutra wpatruje się w ekran
Agnieszka Zielińska, Jakub Wróbel

Firmy starają się nieustannie podążać za konsumentami, dlatego coraz większą uwagę poświęcają przedstawicielom pokolenia Z jako konsumentom przyszłości.

Klient jutra wpatruje się w ekran

 Paweł Radzikowski: warto wprowadzić systemowe podejście do rekrutacji
Paweł Radzikowski

Naprawa sytuacji przedstawionej w studium przypadku wymaga zdecydowanego działania w kilku obszarach. 

Paweł Radzikowski: warto wprowadzić systemowe podejście do rekrutacji

 Wioleta Wąsik: problemem wcale nie są ambicje pokolenia Y
Wioleta Wąsik

Głównym wyzwaniem jest brak dialogu pomiędzy menedżerami i niechęć do zrozumienia różnic pokoleniowych. 

Wioleta Wąsik: problemem wcale nie są ambicje pokolenia Y

 Marek Wróbel: młodzi ludzie są odważniejsi
Marek Wróbel

Zarząd nakreśla politykę personalną i tworzy styl zarządzania. Przygotowaniem do wdrożenia tej polityki oraz nadzorem nad realizacją powinien jednak zająć się menedżer personalny. 

Marek Wróbel: młodzi ludzie są odważniejsi

 Andrzej Borczyk: brak zdefiniowanej kultury organizacyjnej może zniszczyć firmę 
Andrzej Borczyk

Budowanie skutecznych struktur w firmie musi być oparte nie tylko na celach biznesowych, ale w równej mierze na zdefiniowaniu osób, których potrzebujemy, by tę strategię. 

Andrzej Borczyk: brak zdefiniowanej kultury organizacyjnej może zniszczyć firmę 

 Jak zatrzymać młode talenty?
Natalia Pisarek

Co zrobić, kiedy przedstawiciele młodego pokolenia źle czują się w autorytarnie zarządzanym zespole?

Jak zatrzymać młode talenty?

 Młodzi klienci są coraz mniej lojalni
Dariusz Mazurek

Urodzeni po 1984 roku przedstawiciele pokolenia Y stają się coraz bardziej widoczną i odrębną grupą konsumentów, która przeobraża współczesny biznes.

Młodzi klienci są coraz mniej lojalni

 Spojrzenie innego pokolenia może wzmocnić strategię
Tamara J. Erickson

Przedstawiciele pokolenia X i Y wyrastali w innej rzeczywistości, patrzą więc na pojawiające się szanse z nieco innej perspektywy.

Spojrzenie innego pokolenia może wzmocnić strategię

Co zrobić, kiedy menedżer nie pasuje do roli, którą obecnie pełni?
Ben Dattner, Elizabeth Wood

Czasami przeformułowanie roli leży w najlepszym interesie zarówno organizacji, jak i uczestnika coachingu.

Co zrobić, kiedy menedżer nie pasuje do roli, którą obecnie pełni?

Jak być mentorem perfekcjonisty?
David G. Smith, W. Brad Johnson

To nie takie proste jakby mogło się wydawać.

Jak być mentorem perfekcjonisty?

Co wyróżnia najlepszych mentorów
Anthony K. Tjan

Mentoring nie polega na tworzeniu naśladowców.

Co wyróżnia najlepszych mentorów

Myślisz, że jesteś świetnym coachem? Prawdopodobnie się mylisz
Jack Zenger, Joseph Folkman

Oto siedem cech osób, które najczęściej przeceniają swoje umiejętności.

Myślisz, że jesteś świetnym coachem? Prawdopodobnie się mylisz

4 powody, dla których menedżerowie powinni stosować coaching
James Hunt, Joseph Weintraub

Pomaganie innym w odniesieniu sukcesu jest jednym z kluczowych zadań menedżera.

4 powody, dla których menedżerowie powinni stosować coaching

Kreatywności można nauczyć
Tomas Chamorro-Premuzic

Czy jesteś kreatywny? A może czasami brakuje ci inspiracji? W jaki sposób możesz nauczyć się kreatywności?

Kreatywności można nauczyć

Twoi pracownicy się nie zmieniają przez ciebie
Joseph Grenny

Chcesz pomóc swojemu pracownikowi się zmienić? Oto, czego należy unikać.

Twoi pracownicy się nie zmieniają przez ciebie

5 oznak tego, że twój mentor źle ci doradza
Robert l. Sutton

Czy masz pewność, że rady, które otrzymujesz zaprowadzą cię na szczyt?

5 oznak tego, że twój mentor źle ci doradza

Aby stawić czoło wszystkiemu, co rozprasza dziś naszą uwagę, potrzeba nam silnej woli
John Coleman

Ćwiczenie silnej woli to wyzwanie, przed którym stoi praktycznie każdy z nas. Jak sobie z nim poradzić?

Aby stawić czoło wszystkiemu, co rozprasza dziś naszą uwagę, potrzeba nam silnej woli

 Jak uniknąć wypalenia udzielaniem pomocy
Adam M. Grant, Reb Rebele

Nadmierna uczynność w pracy prowadzi do wyczerpania i często szkodzi właśnie tym ludziom, którym chcesz pomagać. Oto jak skuteczniej dzielić się swoim czasem i specjalistyczną.

Jak uniknąć wypalenia udzielaniem pomocy

 Pytania zadawane przez dobrych coachów
Amy Jen Su

Spraw, by twoje sesje coachingowe były dynamiczne, inspirujące i pełne refleksji. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Młodzi klienci są coraz mniej lojalni

 Jak się przygotować do roli prezesa
Juan Ramón Alaix

Czy do nowej roli da się przygotować? Jaką strategię wybrać?

Jak się przygotować do roli prezesa

 Uzależniający mentoring
Manfred F.R. Kets de Vries

Mentoring jest koncepcją, w którą wszyscy powinniśmy uwierzyć

Uzależniający mentoring

 Zespoły sprzedaży potrzebują więcej wsparcia
Scott K. Edinger

Ciągle mówi się o znaczeniu coachingu i płynących z niego korzyściach, zwłaszcza w obszarze sprzedaży. Ale rzeczywistość pokazuje, że prawdziwa kultura coachingu to rzadkość.

Zespoły sprzedaży potrzebują więcej wsparcia

 Być coachem toksycznego lidera
Manfred F.R. Kets de Vries

Cztery rodzaje zaburzeń osobowości liderów mogą wpływać destruktywnie na firmy – jak sobie z nimi radzić?

Być coachem toksycznego lidera

 Refleksje: Arnold Palmer

Wygrał ponad 100 amatorskich i zawodowych turniejów golfowych, wykorzystując umiejętności, które przekazał mu ojciec, z zawodu greenkeeper1. Charyzmatyczny, ale skromny, na polu golfowym lubi podejmować ryzyko. Popularność wśród fanów przekuł w sukces biznesowy, przecierając szlaki dla przyszłych pokoleń sławnych sportowców.

Refleksje: Arnold Palmer

 Sekrety samodoskonalenia mistrzów
Graham Jones

W czym naprawdę tkwi sekret wybitnych osiągnięć? Według psychologa sportu i trenera kadry menedżerskiej Grahama Jonesa, znakomitych sportowców i menedżerów charakteryzuje jedna wspólna cecha: nieugiętość charakteru. Ludzie, którzy stają się mistrzami, nie muszą być zdolniejsi od innych; potrafią za to doskonale zarządzać stresem, skrupulatnie realizować cele i motywować się do pokonywania rywali. Jones, który współpracował z olimpijczykami i menedżerami firm z listy Fortune 500, zaobserwował wiele podobieństw między światem sportu i biznesu, zwłaszcza w zachowaniu ludzi, którzy dochodzą na sam szczyt.

Sekrety samodoskonalenia mistrzów